Czynny żal - przykładowa treść w przypadku korekty części ewidencyjnej JPK_VAT

Obowiązujące od 1 października 2020 r. przepisy wprowadziły zmiany w JPK_VAT. Teraz plik składa się z dwóch części: ewidencyjnej i deklaracyjnej. W przypadku korekty dotyczącej części ewidencyjnej warto złożyć czynny żal. Sprawdź, jak przygotować treść czynnego żalu w takiej sytuacji.

Stosowanie kodów GTU w nowym JPK_VAT do usług kompleksowych

W nowym pliku JPK_VAT podatnicy muszą prawidłowo oznaczać sprzedaż symbolami, w tym kodami GTU. Oznaczenia GTU nie stosujemy do dokumentów oznaczanych symbolami „RO”, „WEW” oraz skutkujących pojawieniem się podatku należnego (np. WNT, import usług). Wielu podatników ma problem z klasyfikacją sprzedaży, a co za tym idzie − identyfikacją kodu GTU. Co w przypadku usługi kompleksowej, do której zużywane są towary obejmujące poszczególne GTU?

Czynny żal – czy trzeba składać przy korekcie JPK_VAT

Od 1 października 2020 r. podatnicy są zobowiązani do składania nowej wersji JPK. Plik mieści w sobie część ewidencyjną i deklaracyjną. Po nowelizacji Kodeksu karnego skarbowego część ewidencyjna JPK_VAT została uznana za księgę. Czy to oznacza, że w przypadku korekty części ewidencyjnej, czyli dotychczasowego JPK, podatnik powinien złożyć czynny żal, aby nie zostać ukaranym za przesyłanie nierzetelnej księgi?

Będą kolejne zmiany dotyczące faktur uproszczonych

Niedawno Ministerstwo Finansów wydało objaśnienia dotyczące zasad stosowania faktur uproszczonych. Tymczasem już zapowiadane są zmiany w tym zakresie.