Faktury zaliczkowe i rozliczeniowe w KSeF: poznaj zasady wystawiania

Zmiana w przepisach, wprowadzająca obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), oznacza konieczność dostosowania się podatników do nowych wymogów dotyczących wystawiania faktur zaliczkowych i rozliczeniowych. Sprawdź w tekście cenne wskazówki, które pomogą zrozumieć, jak prawidłowo generować te dokumenty w ramach KSeF.

KSeF: Przygotuj się na zmiany dotyczące wystawiania faktur

Resort finansów przygotował projekt zmian w rozporządzeniu w sprawie wystawiania faktur, który dostosowuje przepisy do KSeF. Projekt przewiduje trzy zmiany w treści niektórych szczególnych rodzajów faktur, z których dwie są związane z wprowadzanym obowiązkiem wystawiania faktur przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur. Dowiedz się, na czym polegają zmiany w wystawianiu faktur uproszczonych.

Minister finansów doprecyzował zasady korzystania z KSeF

Resort finansów przygotował nowe rozporządzenie w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Wydanie nowego rozporządzenia jest konieczne ze względu na wprowadzenie obowiązku wystawiania faktur przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur od 1 lipca 2024 r. Jakie nowości przewiduje projekt?

KSeF w pytaniach i odpowiedziach

Krajowy System e-Faktur wejdzie obowiązkowo w życie od 1 lipca 2024 r. Pojawiają się już pierwsze pytania i wątpliwości dotyczące fakturowania w KSeF. W tym numerze zajmiemy się rozwiązaniem problemów, z jakimi stykali się nasi Czytelnicy w ostatnim czasie.

Poznaj wskazówki, co zrobić, gdy KSeF nie będzie działał

Może się zdarzyć, że Krajowy System e-Faktur nie będzie działał. Może do tego dojść w przypadku awarii systemu, prowadzonych prac serwisowych czy też przeszkód leżących po stronie podatnika. Zasady fakturowania w takiej sytuacji będą inne. Na podatnikach ciążyć będą również dodatkowe obowiązki, których brak przestrzegania będzie się wiązać z negatywnymi konsekwencjami finansowymi. Skorzystaj ze wskazówek eksperta, aby wiedzieć, jak wystawiać faktury w czasie niedostępności KSeF.

KSeF: Wystawianie faktur w tzw. trybie offline – tabela z zasadami postępowania

Po wprowadzeniu od 1 lipca 2024 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu KSeF czasami może pojawić się konieczność wystawiania faktur w tzw. trybie offline, tj. w okresie trwania niedostępności KSeF (okres ten będzie ogłaszany przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra), oraz jeżeli podatnik nie będzie miał możliwości wystawienia faktury ustrukturyzowanej z innego powodu niż awaria KSeF. Poniższa tabela przedstawia obowiązki, które w takich przypadkach będą ciążyć na podatnikach.

Pytania i odpowiedzi dotyczące KSeF – samofakturowanie

Pytanie: Czy w KSeF przewidziana jest procedura samofakturowania?

Odbieranie faktur wystawionych przy użyciu KSeF przez podatników zwolnionych z VAT

Podatnicy zwolnieni z VAT będą mieć obowiązek stosowania KSeF od 1 stycznia 2025 r. Jak mają do tego czasu odbierać faktury od czynnych podatników VAT?

Od 1 lipca 2024 r. nie tylko KSeF. Zmiany szykują się też w JPK_VAT

Już tylko kilka miesięcy dzieli podatników od przepisów wprowadzających obowiązek wystawiania faktur przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur. Okazuje się jednak, że KSeF wymusza też zmiany w JPK_VAT. Resort finansów przygotował właśnie projekt w tej sprawie. Zobacz, na jakie nowości trzeba się przygotować.

Faktury korygujące w KSeF: Czy przepisy uproszczą zasady rozliczania

Do obowiązkowego wdrożenia KSeF zostało już kilka miesięcy. W praktyce pojawia się wiele problemów, z którymi warto już teraz się zmierzyć. Jednym z nich jest rozliczanie faktur korygujących w KSeF. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, aby bezbłędnie wystawiać korekty w KSeF.