Ułatwienia w podpisywaniu sprawozdań już od 1 stycznia 2022 r.

Nowelizacja ustawy o rachunkowości zawiera ważne regulacje dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych i sprawozdań z działalności. Zmiany wprowadzają ułatwienia dla jednostek kierowanych przez organ wieloosobowy. Co się zmieni?

Księgowanie rozliczeń w związku z PPK – wyjaśnienie na przykładzie

Poprawne księgowanie rozliczeń z PPK wymaga przede wszystkim wprowadzenia konta analitycznego w ramach konta „Pozostałe rozrachunki dedykowanego podmiotowi obsługującemu PPK”. W ramach konta kosztów „Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia” warto też wprowadzić konto analityczne, na którym ujmowane będą tylko koszty tego świadczenia. Pozwoli to na większą kontrolę rozliczeń oraz monitorowanie kwot.

Jak często przeprowadzać inwentaryzację towarów w strzeżonych budynkach

Jednostki przeprowadzają na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzację wszystkich aktywów i pasywów. W niektórych przypadkach może być przeprowadzana rzadziej.