KSeF w pytaniach i odpowiedziach

Pytanie: Co się dzieje w przypadku, gdy wysłana faktura do KSeF zostanie odrzucona? Czy taką fakturę poprawiamy i wysyłamy ponownie? Czy fakturę, która została odrzucona w KSeF można anulować albo wystawić korektę?

Awaria w KSeF? Sprawdź, jak wtedy postępować

Od 1 lipca 2024 r. podatnicy będą mieli obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Mogą się jednak zdarzać awarie tego systemu. O dacie początkowej i końcowej takich awarii będzie informować najczęściej komunikat w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów. Nowelizacja wprowadzająca KSeF przewiduje dla podatników określony sposób postępowania w przypadku awarii KSeF. Sprawdź, jaki.

Krajowy System e-Faktur – co musisz wiedzieć o obowiązkowym KSeF

Resort finansów zaktualizował projekt wprowadzający obowiązek wystawiania e-faktur przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Bądź na bieżąco i dowiedz się o nowych wymaganiach dotyczących e-fakturowania obowiązujących od 1 lipca 2024 r.

Na jakie korzyści mogą liczyć podatnicy po wprowadzeniu obowiązkowych e-faktur w KSeF

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług dotyczącej wprowadzenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur. Obowiązkowe e-faktury w KSeF mają wejść w życie od 1 lipca 2024 r. Co zyskają podatnicy na zmianach po wejściu w życie KSeF?

Nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF oraz uwierzytelnianie uprawnień w praktyce

Kto może korzystać z KSeF, w jaki sposób nadawać i odbierać uprawnienia w KSeF, jak można uwierzytelniać dane w KSeF i jak je weryfikować? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w tekście.