WYDANIE ONLINE

Sprawdź, jakie limity podatkowe będą obowiązywać w 2024 roku
Już wiemy, jaki będzie limit dla małego podatnika w PIT i VAT, a także ile wyniesie jednorazowy odpis amortyzacyjny. Poznaj limity podatkowe na 2024 rok.

czytaj więcej »

Niedawno skarbówka wypowiedziała się odnośnie tego, kiedy przedsiębiorca może zaliczyć wydatek na okulary do kosztów podatkowych prowadzonej działalności. Z wnioskiem o interpretację podatkową wystąpił przedsiębiorca, który zajmuje się montażem paneli fotowoltaicznych.

czytaj więcej »

Likwidacja środka trwałego oznacza wycofanie danego składnika majątku (aktywa) z użytkowania. Może to nastąpić na przykład w wyniku utraty przydatności, zniszczenia, gdy dany składnik nie będzie używany w razie zmiany profilu działalności, powiązany z przypadkami losowymi, np. pożar, kradzież itp. Oznacza to, że dany składnik należy wyksięgować z aktywów. Poznaj skutki rachunkowe i podatkowe związane z likwidacją środka trwałego.

czytaj więcej »

Jesień to czas związany z pracami dotyczącymi inwentaryzacji. Skorzystaj z naszej ściągawki dotyczącej terminów.

czytaj więcej »

Zdarza się, że firma chce obdarować wybranych kontrahentów drobnymi prezentami. Sprawdź, jakie skutki w CIT i VAT ma przekazanie upominku za 1 zł.

czytaj więcej »

Może się zdarzyć, że przedsiębiorca kupi towar, wpłaci zaliczkę, a mimo to zamówienie do niego nie dotrze. Pojawia się wówczas pytanie, czy otrzymana przez podatnika rekompensata od kontrahenta będzie stanowiła przychód z działalności gospodarczej? Sprawdźmy to.

czytaj więcej »

Problem: Spółka z o.o., czynny podatnik VAT sprzedała w roku 2023 innej spółce, także czynnemu podatnikowi VAT, niezabudowaną nieruchomość gruntową, która została opodatkowana stawką 23%. W wyniku przeprowadzonego przed sprzedażą audytu nieruchomości, stwierdzono, że grunt będący przedmiotem sprzedaży zawiera pewne zanieczyszczenia. Strony umówiły się, że kupujący grunt wykona prace związane z jego oczyszczeniem, a następnie zrefakturuje ten koszt na sprzedającego. Prace zostaną wykonane już w roku 2024. Czy koszt wynikający z refaktury wystawionej w roku 2024 powinien być uznany przez sprzedającego za koszt bezpośredni uzyskania przychodów w roku 2023, czy też należy potraktować go jako koszt pośredni i ująć w kosztach podatkowych w roku 2024, w dacie wystawienia refaktury?

czytaj więcej »

Nowelizacja Kodeksu spółek handlowych, która w większości obowiązuje od 15 września br., wprowadza wiele nowości w zakresie transgranicznych oraz krajowych procesów organizacyjnych spółek. Nowelizacja jest kolejnym etapem implementacji tzw. pakietu prawa spółek w celu pogłębienia integracji w ramach jednolitego rynku unijnego.

czytaj więcej »

Pracownicy zatrudnieni w systemie pracy hybrydowej otrzymują od swojego pracodawcy zwrot kosztów dojazdu do siedziby firmy, a także wydatków na nocleg w związku z takimi dojazdami. Zobacz, jak do kwestii opodatkowania tych świadczeń odniósł się dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej.

czytaj więcej »